"- Tehát a drámás hittant is olyan nehéz definiálni, mint a hitet?
- Nem, dehogy is. Csak kicsit elkanyarodtunk. De akkor mondok egy definíciót: a drámás hittan egy olyan hitoktatási módszer, ami a drámapedagógia eszköztárát is alkalmazza.
- Mi az a drámapedagógia?
- Na igen, íme a definíciók gyengesége. A definíciót is definiálni kell, és így tovább.
- Azért játsszuk végig, ha már elkezdtük!
- Rendben. A drámapedagógia egy reformpedagógiai irányzat, ami nagy hangsúlyt helyez arra, hogy az átadni kívánt dolgokat (szándékosan nem mondok tananyagot, mert nem lehet mindent tananyagba szorítani, amit drámával át lehet adni) a tanulók átéljék, a folyamatban aktívan, tevékenyen vegyenek részt, így sokkal mélyebb hatást érhet el, mint a hagyományos, frontális oktatás, ahol a diák sokkal inkább passzív."
(Részlet a József köpönyegében - drámapedagógia és hitoktatás c. könyvemből)
Ezen az aloldalon a dramatikus hittan gyakorlásához szeretnék segédanyagokat közreadni, folyamatosan bővítve, kiegészítve őket.
Óratervek, foglalkozásvázlatok
Szerepjáték modulok
Multimédia